Kaart wordt geladen...

Datum
16/12/2020
08:30 - 16:30

Locatie
PLOT

Category(ies)



Door wie vzw IN-Z training en begeleiding
Voor wie operationelen en calog
Functionaliteit Alle medewerkers die communiceren met burgers
Opleiding Voortgezette opleiding
Wanneer Woensdag 16 december 2020
Hoeveel Minimum 10 en maximum 15 deelnemers
Aantal lesuren 8 lesuren, van 08.30 u. tot 16.30 u.
Waar PLOT, Marcel Habetslaan 7, 3600 Genk
Kostprijs 120 EUR
EDA 7034

Doelstellingen:

  • Medewerkers hebben inzicht in klantvriendelijk en klantgericht werken (hoe doe je dat? Waarom is het noodzakelijk? …).
    • Medewerkers zijn zich bewust van welke houding ze aannemen in het contact met burgers (attitude).
    • Weten wat ze beter wel of niet kunnen doen in lastige situaties.
    • Medewerkers sturing en steun bieden in het omgaan met mondige burgers.
    • Medewerkers aanleren om in dialoog met de burger een bevredigend antwoord te bieden dat past binnen de doelstellingen van de     Politie en de draagkracht van de medewerker.
    • Medewerkers leren een assertieve boodschap formuleren.
    • Inzicht in de drie basis noden van de klant: begrip, duiding en sturing.
    • Inzicht in de oerdynamieken (fight, flight en freeze) van zowel jezelf als de burger: valkuilen en sterktes.
    • Bereidheid van je medewerkers vergroten om te kijken naar hun aandeel in het contact met de burger: handvaten om kritisch naar jezelf te kijken.
    • Vaardig worden in het aannemen van de ontvangende positie, de gevende positie en de sturende positie.

Programma:

  • Kennismaking en duiding
  • Klantendriehoek
    • Inzicht in de basisnoden
    • Vaardigheden inoefenen
    • Oefenen in het flexibel en assertief switchen
    • Aandacht voor de valkuilen
  • Oefenen in het omgaan met lastige en moeilijke situaties
  • Formuleren van een persoonlijk leerdoel
  • Evaluatie

Beschikbare plaatsen

15

Bookings

€120.00